Heeft het zin om berichten over jouw dienst, of bedrijf op Twitter te plaatsen? Ja, zeggen wij van HaarlemsZaken natuurlijk, dat was te verwachten. Maar we kunnen ons antwoord ook onderbouwen en dat heeft toevallig niets te maken met het feit dat wij heel veel berichten op Twitter plaatsen.
Er zijn meerdere argumenten om berichten op Twitter te plaatsen. In de eerste plaats bereik je natuurlijk meer mensen door jouw diensten of je bedrijf op zoveel mogelijk plaatsen aan te prijzen. Twitter helpt omdat een bericht van jou een gedeelte van je “followers” bereikt. Als die followers vervolgens jouw berichtjes delen met hun vrienden dan bereik je nog meer mensen. Dus, dat is al een belangrijke reden om met je berichten op Twitter actief te zijn.
Er is echter nog een belangrijke reden om je berichten op Twitter te plaatsen en dat is Google. Sinds een tijdje zoekt Google niet alleen op het WEB naar relevante informatie voor een zoekopdracht, maar Google kijkt ook op Twitter. Nu betekent dat niet dat jouw bericht over een dienst die je biedt ergens boven in de zoekresultaten terecht komt. De meeste zoekopdrachten zijn daarvoor wat te breed. Er zullen niet veel mensen via Google zoeken naar precies dat wat jij op Twitter plaatst. Jouw bericht wordt echter wel gevonden worden als jouw bericht leidt naar de informatie die mensen zoeken. Als je dus een informatieve site hebt en je plaatst berichtjes daarover op Twitter dan zal Google jou steeds hoger plaatsen in de zoekresultaten.
Als er dus veel tweets verschijnen die allemaal verwijzen naar jouw webpagina waarop je jouw diensten aanbiedt en die site is heel goed, dan gaat Google je steeds vaker laten zien. Het is dus belangrijk dat je in een tweet een link verwerkt naar een webpagina waarop jouw dienst goed staat omschreven.
Onze tip dus: een goeie webpagina en dan een keer per dag een tweet plaatsen met een verwijzing naar die pagina.